Get Adobe Flash player

V�cevrstv� kovov� kom�ny

V�cevrstv� kovov� kom�nov� syst�m se pou��v� pro vytvo?en� nov� spalinov� cesty na odvod spalin od spot?ebi?? na plynn�, kapaln� a tuh� paliva. V�cevrstv� neboli "t?�slo�kov�" syst�m se sest�v� ze t?� ?�st�: je opat?en vnit?n� kom�novou vlo�kou z Al nebo Ak plechu, izolovanou vl�knitou izolac�, kter� je chr�n?n� pl�t?m z hlin�kov�ho nebo nerezov�ho plechu.

V�cevrstv� kovov� konstrukce se pou��v� pro kom�ny s p?irozen�m tahem, p?i jeho� provozu je tlak v kom�nov�m pr?duchu ni���, ne� vn? kom�nov�ho pr?duchu. T?�vrstv� kom�ny jsou ur?en� p?ev�n? pro such� provoz kom�na (ozna?eno p�smenem D), kdy teplota vnit?n�ho povrchu kom�nov� vlo�ky je vy��� ne� rosn� bod spalin za dan�ho tlaku, ale lze je pou��t i pro vlhk� provoz kom�na (ozna?eno p�smenem W), pro odvod spalin z plynn�ch paliv. Ukotven� kom�nov�ho t?lesa a cel� proveden� spalinov� cesty je mo�no v�st po fas�d? budovy nebo interi�rem. Dal�� z mo�nost� v�stavby je tzv. voln? stoj�c� kom�n, kter� je podm�n?na opat?en�m samonosn� konstrukce.

Kom�nov� vlo�ky a jednovrstv� segmentov� prvky kom�nov�ho syst�mu se vyu��vaj� pro mont� kou?ovod? slou��c�ch jako odtah spalin od spot?ebi?? paliv na plynn�, kapaln� a tuh� paliva.

P?ipojiteln� spot?ebi?e

� tradi?n� kotle LTO a plyn
� zplynovac� kotle na d?evo
� n�zkoteplotn� kotle
� kondenza?n� kotle

Kom�n veden� po fas�d? budovy

V�cevrstv� kovov� kom�n veden� a kotven� k fas�d? budovy se pou��v� p?i rekonstrukci st�vaj�c�ch kotelen, kde dosud pou��van� jednovrstv� zd?n� kom�n nelze rekonstruovat kom�novou vlo�kou. Kom�ny veden� po fas�d? budovy se pou��vaj� tak� v nov� v�stavb?.

Kom�n veden� vnit?n�m prostorem

V�cevrstv� kovov� kom�n situovan� v budov? se pou��v� jako lehk� kom�nov� konstrukce p?i rekonstrukci st�vaj�c�ch kotelen nebo z?izov�n� nov�ch spot?ebi?? paliv v budov�ch, nebo v r�mci nov�, p?edev��m pr?myslov� v�stavby.

Voln? stoj�c� kom�ny

T?�vrstv� kovov� kom�n je vyr�b?n� z tenkost?nn�ch plech? a nen� dostate?n? odoln� v??i p?soben� vodorovn�ho �?inku v?tru. Pokud nen� kom�nov� konstrukce kotven� ke st?n? budovy, ?i jin� nosn� konstrukci, mus� b�t jej� stabilita zaji�t?na vlastn� nosnou konstrukc�. Ta je ?e�ena obvykle jako trubkov� p?�hradov� konstrukce nebo je nosn�m prvkem ocelov� trouba tvo?�c� nosn� sloup. Voln? stoj�c� kom�ny mohou tvo?it skupinu kom�n? kotven�ch k jedn� nosn� ocelov� konstrukci.

V�hody

� bezpe?n� a jednoduch� mont�
� okam�it� p?ipravenost k provozu
� korozivzdornost a vysok� �ivotnost v�ech prvk?
� p?�zniv? n�zk� hmotnost - nen� pot?eba ��dn� z�klad
� dokonale vy?e�en� tepeln� dilatace
� rychl� oh?ev d�ky optim�ln� akumulaci a tepeln� izolaci
� optim�ln� proud?n� - symetrick� pr??ez a hladk� povrch
� vynesen� hmotnosti kom�nu na vn?j��m, tepeln? nezat�en�m pl�ti
� mo�nost dodate?n� p?estavby (i po n?kolikalet�m provozu)

Kou?ovod s funkc� kom�na

V n?kter�ch p?�padech m?�e b�t spalinov� cesta nahrazena svisl�m kou?ovodem, kter� pln� funkci kom�nu. Pro v��ku vy�st?n� kou?ovodu nad st?echu plat� shodn� z�sady jako pro vy�st?n� kom�nu. Z hlediska hydraulick�ho je kou?ovod s funkc� kom�nu v�hodn� t�m, �e odpadaj� m�stn� tlakov� ztr�ty v sopouchu a kou?ovodu, kter� nejsou zanedbateln� u kom�nu s malou �?innou v��kou. Svisl� kou?ovod nesm� b�t del�� ne� 8m.

Kom�nov� n�dstavce

Kom�nov� n�stavce z t?�vrstv�ch nerezov�ch nebo hlin�kov�ch syst�m? se pou��vaj� jednak pro vy?e�en� probl�m? kom�n? s nedostate?nou �?innou v��kou (kter� jsou um�st?ny nap?�klad daleko od h?ebenu st?echy nebo bl�zko vy���ch objekt?, u n�zk�ch objekt?, kde kom�n mus� m�t vzhledem k pou�it�mu spot?ebi?i ur?itou �?innou v��ku, v�razn? p?evy�uj�c� objekt apod.) nebo tam, kde je jejich pou�it� vyvol�no architektonick�mi po�adavky.